ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ

Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2016

ΔΕΗ: Οι καταναλωτές, έρμαια των εργολάβων που μετρούν με το μάτι!


Από ιδιώτες εργολάβους του ΔΕΔΔΗΕ, της θυγατρικής της ΔΕΗ στη διανομή ηλεκτρικού ρεύματος στα νοικοκυριά, γίνεται πλέον το 85% των καταμετρήσεων στα γνωστά ρολόγια, με αποτέλεσμα να πυκνώνουν τα παράπονα καταναλωτών για παράλογες επιβαρύνσεις. 

Η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ υποστηρίζει ότι οι λάθος καταμετρήσεις, που στοιχίζουν αρκετή ταλαιπωρία (και αρκετά ευρώ) στους καταναλωτές, είναι περιορισμένες και εντός του αναμενόμενου περιθωρίου. 

Όμως τα παράπονα πυκνώνουν, κυρίως επειδή σε αρκετές περιπτώσεις τα νοικοκυριά πληρώνουν τη λάθος μέτρηση στον πρώτο λογαριασμό και μετά περιμένουν τον εκκαθαριστικό προκειμένου να γίνει ο συμψηφισμός του ποσού που χρεώθηκε αδίκως.

Στον ΔΕΔΔΗΕ υποστηρίζουν ότι στα περίπου 7.500.000 ρολόγια που είναι εγκατεστημένα ανά την Ελλάδα γίνονται συνολικά περί τις 48.000.000 μετρήσεις τον χρόνο. 

Έτσι, ακόμα και αν το ποσοστό λάθους είναι ένα τοις χιλίοις, ο αριθμός φαντάζει μεγάλος, ειδικά όταν αφορά χρήματα καταναλωτών σε περίοδο βαθιάς κρίσης. 

Προσθέτουν πως «πάντα η διαφορά λύνεται υπέρ του πελάτη» και στο τέλος συμψηφίζεται με επόμενες καταναλώσεις. Όμως αρκετοί καταναλωτές διαμαρτύρονται για την ταλαιπωρία που υφίστανται.

Οι διαφορές

Οι εργολάβοι που αναλαμβάνουν τις καταμετρήσεις προσλαμβάνονται μέσω διαγωνισμών, αλλά οι μεγάλες διαφορές στις τιμές ανά καταμέτρηση συζητιούνται, επίσης, στην αγορά. 

Στον ΔΕΔΔΗΕ αποδίδουν τις διαφορές στο τιμολόγιο ανά καταμέτρηση «στις ιδιαίτερες συνθήκες» κάθε περιοχής. 

Για παράδειγμα, σε δύο πρόσφατους διαγωνισμούς για μετρήσεις στην περιοχή της Ελευσίνας και του κέντρου της Αθήνας οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες. 

Στον διαγωνισμό για την Ελευσίνα είχε οριστεί τιμή 0,28 ευρώ ανά καταμέτρηση και στον διαγωνισμό για την Αθήνα 0,06 ευρώ ανά καταμέτρηση. 

«Στην Ελευσίνα είναι άλλες οι αποστάσεις και οι δυσκολίες που συναντούν οι καταμετρητές, σε σχέση με το κέντρο της Αθήνας» υποστηρίζουν όσοι θεωρούν λογικές τις μεγάλες διαφορές στο κόστος των εργολάβων.

Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΔΕΔΔΗΕ συνδέεται με τη μεγάλη καθυστέρηση στην εγκατάσταση των λεγόμενων «έξυπνων» μετρητών, οι οποίοι θα επιτρέπουν την ακριβή καταμέτρηση της κατανάλωσης κάθε νοικοκυριού εξ αποστάσεως (μέσω τηλεπικοινωνιακού δικτύου). 

Η Ελλάδα βρίσκεται ήδη πολύ μακριά από τον στόχο που προβλέπουν οι κοινοτικές οδηγίες για αντικατάσταση των ρολογιών της ΔΕΗ κατά 80% από «έξυπνους» μετρητές έως το 2020. 

Μάλιστα, η δεινή οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει η ΔΕΗ δεν επιτρέπει αισιοδοξία, αφού απαιτούνται περί τα 750.000.000 ευρώ για να αντικατασταθούν τα παλαιάς τεχνολογίας ρολόγια ανά την Ελλάδα.

Οι λύσεις

Πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Νικόλαος Χατζηαργυρίου είχε παραδεχθεί πως «όντως το έργο των "έξυπνων" μετρητών έχει καθυστερήσει». 

Ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι εξαιτίας της οικονομικής στενότητας αναζητούνται διάφορες λύσεις για τη χρηματοδότηση του τεράστιου έργου, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές με τα περίπου 100 ευρώ που απαιτούνται για κάθε «έξυπνο» μετρητή. 

Μια λύση θα ήταν η προώθηση διαγωνισμού μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), όπου ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, την εγκατάσταση και τη διαχείριση των «έξυπνων» μετρητών ή θα αμείβεται με μηνιαίο ενοίκιο. 

Κατά τον κ. Χατζηαργυρίου, τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, καθώς αυτή την περίοδο προχωρά η επικαιροποίηση της μελέτης κόστους - οφέλους του έργου και εξετάζονται τα διάφορα επενδυτικά σενάρια.

Σε σίριαλ έχει, όμως, μετατραπεί και ο πιλοτικός διαγωνισμός για την εγκατάσταση περίπου 170.000 «έξυπνων» μετρητών σε καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. 

Ο διαγωνισμός, που σέρνεται επί χρόνια, βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης των τριών προσφορών που είχαν κατατεθεί προ μηνών. 

Προσφορές είχαν καταθέσει η κοινοπραξία ΟΤΕ - Intrakat - Intrasoft International, η Intracom Telecom (ελέγχεται από Ρώσους και Αραβες επενδυτές) και η κοινοπραξία Microdata - SMEC. 

Οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν προτάσεις και για τις δύο τεχνολογίες μετάδοσης δεδομένων που προβλέπει η προκήρυξη του διαγωνισμού.

Το πρόγραμμα που είναι σε αναμονή

Πρόσφατα η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ είχε υποστηρίξει πως το πιλοτικό πρόγραμμα αφορά την κατασκευή κεντρικού συστήματος τηλεμέτρησης και την προμήθεια, την εγκατάσταση και την ένταξη σε αυτό 170.000 μετρητικών διατάξεων έως το 2018. 

Το έργο χρειάζεται για να εξετασθούν οι διαθέσιμες τεχνικές επιλογές στις συνθήκες της χώρας μας, να γίνει αξιόπιστη αξιολόγηση των αναμενόμενων οφελών της τηλεμέτρησης και να ληφθούν οι σωστές αποφάσεις για την εν συνεχεία επέκτασή της. 

«Το 2017 θα γίνει η αξιοποίηση των πρώτων αποτελεσμάτων του πιλοτικού, για να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν ο κατάλληλος σχεδιασμός της επέκτασης της τηλεμέτρησης. 

Γενικά τα ποιοτικά και τα οικονομικά οφέλη που παρέχει η τηλεμέτρηση είναι γνωστά και πολλά, όπως εξοικονόμηση ενέργειας, ενημέρωση πελατών σε πραγματικό χρόνο, μείωση ρευματοκλοπών, αναβαθμισμένη λειτουργία αγοράς ηλεκτρισμού, εξοικονόμηση προσωπικού κ.λπ.».

Στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση υποστηρίζουν ότι η τύχη του μεγάλου έργου θα κριθεί από τις μάχες που θα δοθούν σε δύο μέτωπα: Το πρώτο αφορά το μοντέλο χρηματοδότησης και το δεύτερο το τεχνολογικό πρότυπο που θα εφαρμοστεί. 

Εως τότε, πάντως, τα παράπονα για τις λάθος καταμετρήσεις θα συνεχίζονται...

1 σχόλιο:

  1. Μήπως χρειάζεστε ένα δάνειο για οποιοδήποτε λόγο; επικοινωνήστε μαζί μας τώρα με μια προσιτή
    Προσφορά δάνειο με 3% Επιτόκιο με ένα ελάχιστο των $ 1.000 και μέγιστο
    από $ 50,000,000,00 και αν υπάρξει ενδιαφέρον θα πρέπει να παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο:
    jamesben614@gmail.com για περισσότερες πληροφορίες.

    Είστε υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν και να μας στείλετε τα παρακάτω στοιχεία, ώστε να
    μπορούμε να προχωρήσουμε με το δάνειο
    συναλλαγή.

    Το όνομα σου:
    Διεύθυνση:
    Κατάσταση:
    Χώρα:
    Φύλο:
    Ηλικία:
    Ποσο δανειου:
    διάρκεια:
    μηνιαίο εισόδημα:
    Τηλεφωνικό νούμερο:
    Σκοπός του δανείου:

    jamesben614@gmail.com

    Ευχαριστώ, τις καλύτερες ευχές, όπως αναμένουμε άμεση απάντηση σας.

    Ο κ James. Ben

    ΑπάντησηΔιαγραφή