ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ

Σελίδες

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

Με νόμο της κυβέρνησης πλέον, οι παράνομοι μετανάστες μπορούν να παραμείνουν στην χώρα χωρίς άδεια διαμονής


Το ΦΕΚ υπέπεσε στην αντίληψη μας και πραγματικά μας έχει προκαλέσει μεγάλες απορίες για την ορθή διαδικασία και την νομιμότητα κάποιων αποφάσεων του νομοθετικού σώματος της κυβέρνησης.
Η ερώτηση λοιπόν είναι προς την κυβέρνηση:

Το συγκεκριμένο ΦΕΚ εκδόθηκε στα τέλη Αυγούστου του 2016… Όπως είναι εμφανές με μια πρώτη ανάγνωση και όσες γνώσεις έχουμε, είναι σαν να ανοίγει παράθυρο μόνιμης παραμονής σε μετανάστες (δεν ορίζει στο παρόν φύλο καταγωγή) άνευ ορθού ελέγχου και άνευ νόμιμων εγγράφων και δεν εμφανίζεται και περιορισμός σε αριθμό.
Μπορεί κάποιος από κυβέρνηση να μας αναφέρει τι ακριβώς συμβαίνει εδώ; Είναι νόμος που ενισχύει το «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» με γνώμονα τα εργατικά χέρια (προφανώς εν είδος δουλείας καθώς δεν θα έχουν νόμιμα δικαιώματα).
Το ζήτημα είναι σοβαρό και ισχύει κανονικότατα πλέον ως νόμος του Ελληνικού κράτους. Ειδικά αυτή την περίοδο που βαλλόμαστε από όλη την Ε.Ε και αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα ροών, η απορία μας είναι ποιό το σκεπτικό του νόμου και πώς ακριβώς δεν παραβίαζεται το Ελληνικό σύνταγμα με τέτοιες παράδοξες παραγράφους;
Παραθέτουμε το εδάφιο παρακάτω καθώς και τον σχετικό νόμο:


ΦΕΚ Αρ. Φύλου 2671 26.8.2016
Τις διατάξεις του άρθρου 11 και του άρθρου 13Α
του νόμου 4251/2014 «Κώδικας Μετανάστευσης και Κοι-
νωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις» (Α 80), η οποία
προβλέπει την κατ’ εξαίρεση και υπό όρους απασχόληση
πολιτών τρίτων χωρών που στερούνται τίτλου διαμονής
στην χώρα, για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών
της αγροτικής εκμετάλλευσης, όπως αυτή εισήχθηκε με
το άρθρο 58 του Ν. 4384/2016 (Α’ 78).
============================
Στο ν. 4251/2014 προστίθεται άρθρο 13α ως ακολούθως:
«Άρθρο 13α
Απασχόληση παράτυπα διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στην αγροτική οικονομία
1. Αν οι θέσεις εργασίας που προβλέπονται στην κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του παρόντος για την εργασία στην αγροτική οικονομία δεν καλυφθούν με την διαδικασία των άρθρων 12 και 13 του παρόντος, μπορεί ο εργοδότης να υποβάλει στην αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του τόπου διαμονής του αίτηση για την κατ’ εξαίρεση απασχόληση πολιτών τρίτων χωρών, οι οποίοι στερούνται−τίτλου διαμονής στην χώρα, προκειμένου για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών της αγροτικής εκμετάλλευσης. Στην αίτηση αναγράφονται ο αριθμός των θέσεων εργασίας σύμφωνα με την αντιστοιχία καλλιεργήσιμης έκτασης ή ζωικού κεφαλαίου ανά εργαζόμενο κατ’ εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης της παραγράφου 3 του άρθρου 11, τα στοιχεία και η ιθαγένεια των προς απασχόληση πολιτών τρίτων χωρών, η ειδικότητα και το χρονικό διάστημα της απασχόλησης. Η αίτηση συνοδεύεται από:
α) την Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας ή την Ενιαία Δήλωση Εκτροφής του άρθρου 9 του ν. 3877/2010 (Α΄ 160),
β) υπεύθυνη δήλωση του εργοδότη ότι αντιμετωπίζει κατάσταση ανωτέρας βίας εφόσον αδυνατεί να συνάψει εγκαίρως νόμιμες συμβάσεις εργασίας για την αντιμετώπιση των αναγκών της εκμετάλλευσής του,
γ) τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 13 δικαιολογητικά.
2. Οι αιτήσεις εξετάζονται με την χρονική σειρά υποβολής τους από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος μπορεί να εκδώσει πράξεις έγκρισης για την κατ’ εξαίρεση απασχόληση παράτυπα διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών, μέχρις ότου συμπληρωθεί ο αριθμός εργαζόμενων που προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 11. Η χορηγηθείσα έγκριση για την κατ’ εξαίρεση απασχόληση των πολιτών τρίτων χωρών συνιστά λόγο αναβολής απομάκρυνσης και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 3907/2011 (Α΄ 7). Η αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αποστέλλει στην κατά τόπον αρμόδια Αστυνομική Διεύθυνση την χορηγηθείσα πράξη έγκρισης.
Σε περίπτωση που .. έχει ήδη εκδοθεί απόφαση επιστροφής, η αρμόδια αστυνομική αρχή εκδίδει, βεβαίωση αναβολής απομάκρυνσης κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 3907/2011, εφόσον δεν συντρέχει σπουδαίος λόγος δημόσιας τάξης και ασφάλειας, σύμφωνα με την περίπτωση γ΄ του άρθρου 6. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί απόφαση επιστροφής, εκδίδεται απόφαση επιστροφής από την αρμόδια αστυνομική αρχή και, ακολούθως, εκδίδεται βεβαίωση αναβολής απομάκρυνσης κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 3907/2011. Οι πολίτες τρίτων χωρών, των οποίων αναβλήθηκε η απομάκρυνση, υποβάλλουν στην Περιφέρεια του τόπου διαμονής τους αίτηση χορήγησης άδειας εργασίας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 3 της αριθ. 53619/735/2015 απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β΄ 2631). Η Περιφέρεια κοινοποιεί υποχρεωτικά τις χορηγούμενες άδειες εργασίας στον κατά τόπον αρμόδιο ανταποκριτή του ΟΓΑ και στο κατά τόπον αρμόδιο τμήμα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
3. Εργοδότης που απασχολεί πολίτες τρίτων χωρών κατ’ εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου δεν υπόκειται στις κυρώσεις των άρθρων 85, 87 και 88 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41).
4. Οι πολίτες τρίτων χωρών που απασχολούνται κατ’ εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου στην αγροτική οικονομία ασφαλίζονται στον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων με εργόσημο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 27 του ν. 2639/1998 (Α΄ 205) και του άρθρου 20 του ν. 3863/2010 (Α΄ 115).
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την προσμέτρηση των δαπανών που προκύπτουν από το παράβολο στα έξοδα των εργατών, για τον υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματός τους και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου