Ανεβαίνει επικίνδυνα το θερμόμετρο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις μετά το «θερμό» επεισόδιο ανοιχτά της Ρόδου κατά τον έλεγχο τουρκικού εμπορικού πλοίου από την ελληνική Ακτοφυλακή.Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, νέες εξοργιστικές δηλώσεις βγήκαν στο φως της δημοσιότητας.
Αυτή τη φορά, ο υπουργός Άμυνας Φικρί Ισίκ σε συνέντευξη του στην τουρκική εφημερίδα Yeni Safak αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο επεισόδιο στο Αιγαίο. Ο Τουρκός υπουργός άμυνας περιέγραψε την ενέργεια τη ελληνική ακτοφυλακή ως «παράλογη» ενώ έκανε λόγο για «προβοκατόρικη την ενέργεια της Ελληνικής Ακτοφυλακής».
Συγκεκριμένα ο Τούρκος ΥΠΑΜ δήλωσε οτι «δεν υπήρχε λογική εξήγηση [που η ελληνική ακτοφυλακή] άνοιξε πύρ στο πλοίο. Ειναι μια παράλογη ενέργεια». Νωρίτερα το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε την ενέργεια της ελληνικής ακτοφυλακής να ανοίξει πυρ ενάντια σε ένα τουρκικό φορτηγό πλοίο το οποίο εισήλθε σε ελληνικά χωρικά ύδατα, με τον καπετάνιο του πλοίου να αγνοεί τις υποδείξεις των ελληνικών αρχών.
«Πληροφορηθήκαμε ότι στα ανοιχτά της Ρόδου ελληνική ακταιωρός άνοιξε πυρ κατά του υπό τουρκική σημαία ΜV ACT εμπορικό πλοίο που μετέβαινε από το λιμάνι της Αλεξανδρέττας στο λιμάνι της Νικομήδειας. Με κανένα τρόπο δεν μπορεί να εξηγηθεί η ενέργεια αυτά κατά ενός πλοίου που μετέφερε φορτίο μεταξύ δυο τουρκικών λιμανιών. Το μόνο που θεωρούμε παρήγορο είναι ότι δεν υπήρξαν θύματα ή τραυματισμοί.
Καταδικάζουμε έντονα αυτήν την υπέρμετρη ενέργεια των ελληνικών αρχών που αψηφά την ανθρώπινη ζωή που αποτελεί βασικό δικαίωμα και επιθυμούμε να μοιραστούμε με την διεθνή κοινή γνώμη την ανάγκη να μην επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό» αναφέρεται στην ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.
Ωστόσο, οι Τούρκοι δεν σταμάτησαν εκεί… Υποδέχτηκαν το πλοίο «πρόκληση» στην Τουρκία με «τιμές ήρωα» ενώ τα τοπικά Μέσα κάνουν λόγο για εχθρικές ενέργειες της Ελλάδας.
«Σκοτεινό» παρελθόν
Αυτό το πρόσωπο, ο Τούρκος καπετάνιος του πλοίου, ίσως είναι το πρόσωπο – κλειδί. Κι αυτό διότι η τουρκική Cumhurriyet αποκαλύπτει σήμερα πως ο άνθρωπος αυτός είχε συλληφθεί το 2010 στη Γάζα, ενώ το συγκεκριμένο πλοίο, το ACT και γενικότερα η εταιρεία, έχουν εμπλακεί στο παρελθόν με υποθέσεις μεταφοράς όπλων, αλλά και human trafficking!
Το δημοσίευμα, που έχει τίτλο «άσχημη μυρωδιά βγαίνει από την κρίση με την Ελλάδα για το πλοίο», αποκαλύπτει πως στις 31 Μαΐου 2010 οι ισραηλινές δυνάμεις επιτέθηκαν σε νηοπομπή του διεθνούς κινήματος Free Gaza. Το Ισραηλινό Πολεμικό Ναυτικό επικοινώνησε με το πλοίο Mavi Marmara και ζητήθηκε από τον καπετάνιο να τους πει προς τα που κατευθύνεται το πλοίο. Λίγο αργότερα δύο ισραηλινά πολεμικά πλοία πλησίασαν και από τις δύο μεριές το πλοίο Mavi Marmara.
Οι Ισραηλινοί στρατιώτες επιβιβάστηκαν στα πλοία το βράδυ της 30ής Μαΐου 2010 και η κατάσταση… ξέφυγε, ενώ ο Haluk Sami Kalkavan, που αγνόησε επιδεικτικά το ελληνικό Λιμενικό, ήταν ο καπετάνιος του άλλου τουρκικού πλοίου που συνόδευε τη νηοπομπή, με την ονομασία Gazze. Ο καπετάνιος συνελήφθη και μεταφέρθηκε μαζί με τους επιβαίνοντες στο Ασντοντ όπου και κρατήθηκε για κάποιες ημέρες.
Το πλοίο ανήκει σε συγγενή του υπαρχηγού του ΑΚΡ!
Το ίδιο δημοσίευμα της Cumhurriyet, υπογραμμίζει πως το πλοίο ACT, για το οποίο υπήρχαν οι πληροφορίες πως μετέφερε ναρκωτικά, ανήκει στον Γιουσούφ Ντουντάρ, συγγενή του Αμπντουρραχίμ Ντουντάρ, ο οποίος είναι στέλεχος του κόμματος του Ερντογάν!
Ακόμη τονίζει πως και άλλα πλοία της εταιρείας έχουν πολλές φορές στο παρελθόν ερευνηθεί από τις τουρκικές αρχές και διεθνείς δυνάμεις, για… παράνομες μεταφορές.
Το πλοίο με τα όπλα
Το 2013, μάλιστα, το πλοίο Zeynep Dündar, το οποίο ανήκει επίσης στην εταιρεία του ACT, ερευνήθηκε στην Αλεξανδρέττα και βρέθηκαν περίπου 3.400 σφαίρες και όλμοι, ενώ το πλοίο εκτελούσε το ταξίδι από Ουκρανία προς Υεμένη και παρουσίασε το φορτίο ως… εργαλεία κουζίνας!
Το «Baris» με τους 595 πρόσφυγες
Η εταιρεία όμως έχει εμπλακεί και σε υπόθεση διακίνησης ανθρώπων. Το 2014 το φορτηγό πλοίο Baris, που ανήκει στην ίδια εταιρεία, έπαθε βλάβη ανοιχτά της Κρήτης και έπλεε ακυβέρνητο. Τελικά ρυμουλκήθηκε στην Ιεράπτρα και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 595 Σύρους πρόσφυγες.
Για την υπόθεση αυτή το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης επέβαλε σε κάθε έναν από τους πέντε κατηγορούμενους ποινή κάθειρξης 595 χρόνων.
Βίτσας: Επικοινωνιακό παιχνίδι η συζήτηση γύρω από το περιστατικό με το τουρκικό πλοίο
Σε «έντονο επικοινωνιακό παιχνίδι, που δεν έχει να κάνει με αυτό καθαυτό το γεγονός αλλά με μια ρητορική έντασης που δεν τη χρειάζεται ούτε η Ελλάδα και βεβαίως δεν τη χρειάζεται ούτε και η Τουρκία, αυτή την περίοδο, που διεξάγονται σοβαρές συζητήσεις σε σχέση με το Κυπριακό», απέδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας τη συζήτηση γύρω από το συμβάν με το τουρκικό φορτηγό πλοίο που αρνήθηκε τον έλεγχο του λιμενικού για το φορτίο του όντας ευρισκόμενο σε ελληνικά χωρικά ύδατα.
Σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό Αλφα 9,89 ανέφερε ότι «υπήρχε μια πληροφορία ότι ένα πλοίο με τουρκική σημαία, που κινούνταν στα ελληνικά χωρικά ύδατα, είχε παράνομο φορτίο. Έγιναν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται και από το Δίκαιο και από τους τρόπους ελέγχου, πάλι δεν ανταποκρίθηκε. Φθάσαμε στο τελευταίο σημείο, δηλαδή τις προειδοποιητικές βολές, πάλι δεν ανταποκρίθηκε».
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, παράλληλα κάλεσε την Τουρκία «να ανταποκριθεί σε αυτή την παγκόσμια προσπάθεια που γίνεται για να σταματήσει το εμπόριο του θανάτου, το εμπόριο των ναρκωτικών ουσιών, στο βαθμό που το πλοίο αυτό είχε ναρκωτικά, αλλά έπρεπε να σταματήσει και να γίνει έλεγχος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου