Παρόλο που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το πιλοτικό πρόγραμμα σε 6 νηπιαγωγεία της Θράκης με μουσουλμανόπαιδα, 3 στην Κομοτηνή και 3 στην Ξάνθη, το τοπίο εξακολουθεί να είναι ακόμα παραπάνω κι από θολό κι αυτό διότι ναι μεν όλοι μιλάνε για βοήθεια των μουσουλμάνων νηπίων μέσω της μητρικής τους γλώσσας ανά περιοχή αλλά κανένας δε γίνεται πιο συγκεκριμένος. ..
Στην Ξάνθη τα 3 νηπιαγωγεία στα οποία θέλουν να εφαρμόσουν το προαναφερόμενο πιλοτικό πρόγραμμα είναι στους οικισμούς Ηλιόπετρα, Πάχνη και Άλμα. Θα περίμενε λοιπόν κανείς να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα ως προς τη δεύτερη γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί από τον βοηθό νηπιαγωγού στα συγκεκριμένα νηπιαγωγεία. Θυμίζω πως Πάχνη και Άλμα είναι πομακοχώρια, οι κάτοικοι τους και φυσικά και να νήπια σε ποσοστό 100% μιλάνε την πομάκικη ως μητρική γλώσσα. Θα είναι λοιπόν η πομάκικη η δεύτερη γλώσσα σε αυτά τα χωριά;
«Για την ώρα δεν είμαστε σίγουροι γι’ αυτό, δεν έχουμε λάβει καμία τέτοια διαβεβαίωση. Αν η δεύτερη γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος είναι πραγματικά η μητρική γλώσσα των νηπίων θα ήμασταν υπέρ του προγράμματος αυτού» λέει στην XANTHINET νηπιαγωγός η οποία εργάζεται σε ένα από τα τρία προαναφερόμενα νηπιαγωγεία.
Με λίγα λόγια ενώ υποτίθεται πως τα πάντα είναι έτοιμα για την υλοποίηση του προγράμματος, κανένας δε γνωρίζει με τη χρήση ποιάς δεύτερης γλώσσας θα γίνει αυτό.
Απόλυτα αριστερές και δημοκρατικές πρακτικές
Βέβαια όλοι οι νηπιαγωγοί της Ξάνθης και της Ροδόπης δηλώνουν πως δε θα επιτρέψουν την υλοποίηση του πιλοτικού αυτού προγράμματος κι αυτός είναι ο λόγος της μεγάλης καθυστέρησης. Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ όμως με τη στήριξη και του αυτοαποκαλούμενου «ΠΑΤΡΙΩΤΗ» Πάνου Καμμένου αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μεθόδους του τύπου «αποφασίζουμε και διατάζουμε» επιβάλλοντας ουσιαστικά με το «έτσι θέλω» τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στη Θράκη.
«Ακόμα και με εκτέλεση να μας απειλήσουν δεν πρόκειται να εφαρμοστεί το πρόγραμμα»
Αυτή είναι η απάντηση των δυο διδασκαλικών συλλόγων στο ερώτημα μας για το τι θα κάνουν τώρα που επί της ουσίας το αρμόδιο Υπουργείο τους υποχρεώνει να αποδεχτούν το πρόγραμμα δεύτερης γλώσσας. «Δεν υπήρξε κανένας διάλογος με τους εκπαιδευτικούς της περιοχής και το όλο εγχείρημα βασίζεται σε μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό» μας είπαν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί. Δηλαδή προσπαθούν να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα χωρίς να έχουν γίνει σχετικές μελέτες στην περιοχή που αυτό πρόκειται να εφαρμοστεί αλλά στο εξωτερικό.
Πάντως η επιλογή των οικισμών Πάχνη και Άλμα για την υλοποίηση του προγράμματος μόνο τυχαία δεν είναι. Πρόκειται για δυο από τα καλά όπως λέμε εμείς στην Ξάνθη χωριά της περιοχής χωρίς ιδιαίτερο φανατισμό και συνεργασίες με Προξενείο κλπ. Άρα η μη αντίδραση των κατοίκων τους όποια κι αν είναι τελικά η δεύτερη γλώσσα σε αυτά τα νηπιαγωγεία είναι δεδομένη. Θα ήταν όμως πολύ ενδιαφέρον την επόμενη χρονιά στο πρόγραμμα αυτό να ενταχθεί και το νηπιαγωγείο του Έχίνου για παράδειγμα και να μπει ως δεύτερη βοηθητική γλώσσα η πομάκικη Θα τολμήσουν να κάνουν κάτι τέτοιο εκεί; Θα τολμήσει μετά να πατήσει το πόδι του στο συγκεκριμένο χωριό από το οποίο και κατάγεται ο μουσουλμάνος Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Ξάνθη;
«Σεβόμαστε τη μητρική γλώσσα του κάθε ανθρώπου αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπει δεύτερη γλώσσα στα νηπιαγωγεία, πόσο μάλλον αν αυτή δε θα είναι η πραγματικά μητρική γλώσσα των νηπίων. Τα παιδιά αυτά προετοιμάζονται πολύ καλά από τα υπάρχοντα νηπιαγωγεία για τη φοίτηση τους στο Δημοτικό Σχολείο» μας λέει με νόημα νηπιαγωγός που εργάζεται στα πομακοχώρια της Ξάνθης.
Προβληματισμός και μέσα στους ΑΝΕΛ
Το θέμα αυτό όμως φαίνεται να απασχολεί πολύ σοβαρά και ορισμένα από τα στελέχη των ΑΝΕΛ στη Θράκη. Θυμίζω πως από την αρχή ακόμα εξέφρασε την αντίθεση του στο πρόγραμμα αυτό Πομάκος πολιτευτής των ΑΝΕΛ ενώ πρόσφατα με δηλώσεις του στην εφημερίδα ΘΡΑΚΗ εξέφρασε τον προβληματισμό του για το όλο εγχείρημα και ο Αντιπρόεδρος των ΑΝΕΛ Παναγιώτης Σγουρίδης. Μέσα από τις δηλώσεις του αυτές φάνηκε να μην είναι καθόλου σίγουρος πως στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε πομακοχώρια θα μπει η πομάκικη ως βοηθητική γλώσσα. Δε μας είπε βέβαια (ίσως να μη ρωτήθηκε από τους συναδέλφους) τι θα κάνουν οι ΑΝΕΛ σε περίπτωση που τελικά μπει και στα 6 νηπιαγωγεία η τουρκική ως δεύτερη γλώσσα.
Θα σταματήσουν το πρόγραμμα; Δε νομίζω πως έχουν τέτοια δυνατότητα. Θα ρίξουν την κυβέρνηση; Ούτε μια στο εκατομμύριο. Το μόνο που θα έχουν καταφέρει να κάνουν δηλαδή είναι απλά να συνυπογράψουν ένα ακόμα τεράστιο «έγκλημα» εις βάρος των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης. Κι όλα αυτά από μια παράταξη η οποία όσο βρισκόταν στην αντιπολίτευση μιλούσε για ανάγκη ίδρυσης και λειτουργίας ελληνόφωνων Δημοτικών Σχολείων στα πομακοχώρια αλλά τώρα επιχειρεί να μετατρέψει σε δίγλωσσα και τα υπάρχοντα ελληνόφωνα νηπιαγωγεία της περιοχής.
Ποιος θα αποφασίσει για τη δεύτερη γλώσσα;
Ούτε καν αυτό δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε. Οι γονείς του κάθε οικισμού θα αποφασίσουν ποια θα είναι η βοηθητική δεύτερη γλώσσα στο νηπιαγωγείο; Μα τότε δεν πρόκειται να δούμε την πομάκικη σε κανένα νηπιαγωγείο όχι γιατί δεν τη θέλουν αλλά γιατί θα φοβηθούν να τη ζητήσουν. Όσοι γονείς τολμήσουν να ζητήσουν πομάκικη γλώσσα την ίδια κιόλας στιγμή θα έχουν μπει στη Blacklist της Άγκυρας κι αυτό το ξέρουμε πολύ καλά όλοι όσοι ασχολούμαστε με τη Θράκη και το μειονοτικό ζήτημα. Ποιος γονέας λοιπόν θα τολμήσει να ζητήσει πομάκικη γλώσσα;
Ενδεχομένως όμως την απόφαση για την βοηθητική γλώσσα στο κάθε ένα από τα έξι για φέτος και δώδεκα του χρόνου νηπιαγωγεία να την λάβει το ίδιο το Υπουργείο κι αν συμβεί αυτό τότε θεωρώ πως υπάρχουν πιθανότητες σε κάποια από τα προαναφερόμενα νηπιαγωγεία να χρησιμοποιηθεί η πομάκικη ως βοηθητική γλώσσα. Επανέρχομαι όμως σε κάτι που ανέφερα και πριν, στο κατά πόσο δηλαδή το Υπουργείο μπορεί και έχει την πρόθεση να βάλει την πομακική ως δεύτερη γλώσσα στο νηπιαγωγείο του Εχίνου για παράδειγμα.
Το κακό είναι πως όλες αυτές οι απορίες δεν είναι μόνο δικές μας αλλά και των ίδιων των νηπιαγωγών που καλούνται ή μάλλον υποχρεώνονται από την κυβέρνηση να συνεργαστούν για την υλοποίηση του προγράμματος. «Φοβάμαι πως πρόκειται για έναν έμμεσο τρόπο να μετατρέψουν σε μειονοτικά και τα νηπιαγωγεία» μας είπε η νηπιαγωγός με την οποία μιλήσαμε αποκλειστικά από την XANTHINET. Λέτε να μην ξέρουν οι εκπαιδευτικοί τι γίνεται και να ξέρει το κάθε κομματικό στέλεχος και ο κάθε δημοσιογράφος; (Βάζω και τον εαυτό μου μέσα σ’ αυτούς).
Δε γίνεται αξιότιμε κύριε Υπουργέ της Εθνικής Άμυνας από τη θέση της αντιπολίτευσης να μιλάτε πολύ σωστά κατά την άποψη μου για ανάγκη περισσότερων ελληνικών στα σχολεία που φοιτούν μουσουλμανόπαιδα και τώρα όντας μέλος της κυβέρνησης να βάζετε και στα νηπιαγωγεία δεύτερη γλώσσα. Ποιοι γονείς σας το ζήτησαν αυτό και πότε; Απ’ όσο ξέρουμε εμείς εδώ στη Θράκη, ο μόνος που εδώ και χρόνια ζητά δεύτερη γλώσσα στα νηπιαγωγεία της περιοχής είναι το Τουρκικό Προξενείο και οι εδώ παράγοντες του. Κανένας άλλος δεν έχει ζητήσει κάτι τέτοιο.
Εκτός κι αν μας διέφυγε μια τόσο σημαντική λεπτομέρεια. Με ποια αιτιολογία λοιπόν έρχεστε τώρα εσείς να βάλετε και στα νηπιαγωγεία δεύτερη γλώσσα; Γιατί το αρμόδιο Υπουργείο δε λέει δημόσια και ξεκάθαρα ποια θα είναι αυτή η δεύτερη γλώσσα στο κάθε ένα από τα έξι νηπιαγωγεία; Δεν είναι δύσκολο. Τρείς είναι οι πληθυσμιακές ομάδες της μουσουλμανικής μειονότητας κι άρα τρεις και οι μητρικές γλώσσες. Οπότε το μόνο που χρειάζεται είναι να γράψει τρεις επιπλέον λέξεις το Υπουργείο. Τόσο δύσκολο είναι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου